Un arròs amb ànec de debó s´ha de fer amb brou d´ànec, naturalment, i si el feu a la cassola millor que opteu per fer-lo caldós, crec que val la pena. També hi ha, però, l´opció de fer-lo estil paella, que no seria el cas d´aquesta recepta.
Ingredients :
- 1 ànec (sense els pits) tallat a trossos
- brou d´ànec : 2 litres
- 300 gr d´arròs bomba
- 2 cebes
- 2 tomàquets madurs de pera
Com fer la recepta de l´arròs amb ànec:
Primer de tot posarem a fer el brou amb totes les verdures tallades petites, saltejades uns minuts, i la carcassa i el coll de l´ànec. Dues o tres hores a partir de que bulli, per tant si el feu el dia abans crec que anireu millor.
Comencem la recepta de fet enrossint els trossos de l´ànec salpebrats a la cassola. Abans hem utilitzat part del greix de l´ànec per desfer-lo i que ens serveix per enrossir els talls.
Els reservem i en el seu lloc hi fem un sofregit de ceba durant ben bé vint minuts.
Afegim el tomàquet tallat a trossos petits (i sense pell ni llavors) quan la ceba estigui transparent. Deixem que el sofregit es concentri, més o menys uns vint minuts més.
A continuació tornem a posar-hi els trossos d´ànec. Donem unes voltes i mullem amb el brou en quantitat suficient per cobrir-ho tot, ampliament. Deixem que vaig fent durant uns vint minuts llargs, potser mitja hora.
Moment de posar-hi l´arròs i deixar coure, a foc mitjà, uns vint minuts.
Rectifiquem de sal i pebre i servim.
Amb aquest plat us recomano un bon vi…negre? blanc? cava? rosat? Totes quatre opcions, amb matisos, serien per mi correctes, amb preferència cap al blanc amb criança, millor de bota de roure, o cava, però un bon vi negre tampoc quedaria malament. La meva tria va quedar-se a mig camí ja que finalment vaig optar per un brisat, de fet els vins més gastronòmics que conec, de la Terra Alta: Trementinaire, del celler Herència Altés.
Us adjunto un link al nostre canal de youtube per si voleu veure el vídeo de la recepta:
Reblogged this on Celler-Adocse.