Bacallà amb faves i ceps

Bacallà amb faves i ceps

Aquest bacallà amb faves i ceps és una recepta increíblement bona, fruit d´haver experimentat amb un bon sofregit de tomàquet amb ceps, utilitzant també l´aigua d´hidratar els bolets i unes faves molt fresques.

Ingredients:

  • 4 talls de bacallà d´uns 125/150 gr
  • 4 tomàquets de pera
  • 1 ceba
  • 100 gr de faves
  • 30 gr de ceps secs
  • sal
  • pebre
  • oli d´oliva

Com fer la recepta del bacallà amb faves i ceps:

Començarem hidratant els ceps. Això aniria bé que ho fessiu una hora abans de posar-vos a cuinar, més o menys. I començarem la recepta amb els ceps, tallant-los petitst i saltejant-los. Els reservem.

Tot seguit feu un sofregit de ceba. Jo, en aquest cas concret, ja la tenia feta, però bé, això és totalment circumstancial. Quan la ceba estigui ben potxada incorporeu-hi els tomàquets. Poden ser de llauna, si no és temporada, com en el meu cas quan vaig fer la recepta. I en uns minuts hi afegiu els ceps.

Quan el sofregit s´estigui concentrant afegiu-hi una part de l´aigua d´hidratar els ceps, i deixeu que faci uns minuts la xup xup.

Paral.lelament haureu escaldat les faves per, entre altres coses, poder-les pelar, les volem sense pellofa.

I també haureu confitat el bacallà. L´oli ha d´estar aprox a 80 graus, però si no teniu un termòmetre heu de posar el bacallà quan l´oli no estigui gaire calent, al contrari, i retirar-lo quan veieu que les làmines es comencen a separar i surten bombolletes. En cas cas ha de bullir. El reserveu.

Tornem al sofregit. Si ja s´ha begut tot el líquid poseu-ne una mica més, i saleu-ho. Quan hagi reduït de nou però estrigui sucós poseu-hi el bacallà i les faves, i feu que faci una xup xup conjunta d´uns cinc minuts més o menys.

Per acompanyar aquest plat jo vaig triar un txakoli fantàstic, amb barrica, el Doniene XX, una joia que ens vam emportar del Pais Basc en el nostre darrer viatge a un dels racons més especials del país.

Enllaç del vídeo

https://youtu.be/JqiK31Y6hzQ

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *