El bacallà a la catalana, almenys aquesta recepta en concret, executada segons les indicacions del gran Josep Lladonosa a “El gran llibre de la cuina catalana”, és un dels millors bacallans que he fet. La combinació d´ingredients i la salsa fan que sigui de fet una de les meves receptes preferides, molt semblant al tradicional bacallà de Quaresma.
Ingredients:
- 4 talls de bacallà d´uns 150 gr cadascun
- 2 cebes
- 4 tomàquets
- 400 gr de patates
- 4 carxofes
- 2 ous durs
- 250 ml de brou de peix o verdures
- 1 got de vi blanc
- farina
- 1 gra d´all
- 4 grans d´all
- julivert
- oli,
- sal,
- pebre
Com fer la recepta de bacallà a la catalana:
- Posem a coure l´ou i les patates, per separat. Les patates, per cert, amb pell.
- Tot seguit enfarinem i fregim el bacallà . El reservem.
- Amb el mateix oli em un sofregit de ceba i tomàquet (sense pell ni llavors). Primer la ceba, uns vint minuts, i després deu més amb el tomàquet.
- Mentrestant saltegem les carxofes, tallades a quarts o a octaus, i les reservem.
- Quan tinguem el sofregit ben concentrat hi posem una cullerada de farina. A continuació, després d´hacer remenat bé, hi tirem un got de vi blanc, deixem reduir i ho continuem coent afegint-hi uns 250 ml de brou de verdures o de peix durant uns deu minuts més.
- Arribat a aquest punt passem el sofregit pel colador xinès i aboquem la salsa a sobre del bacallà, les patates i les carxofes a la mateixa paella on ho hem cuinat tot. Deixem coure el conjunt uns cinc minuts.
- Fem una picada d´alls i julivert. La incorporem al plat juntament amb els ous durs tallats per la meitat, rectifiquem de sal, afegim pebre (si voleu) i servim.
- Amb aquest plat podriem optar per un cava, un rosat o un blanc. Fins i tot un negre fresquet, tot i que jo sóc poc amic de juntar carxofa i vi negre. Jo vaig optar per un fantàstic blanc de la Ribeira Sacra, un fabulós godello anomenat Escalada, del celler Adega Aldeira, amb prou cos i entitat per aguantar un plat contundent com aquest. Molt fan d´aquest vi i d´aquest celler.
- Us adjunto un link al nostre canal de youtube per si voleu veure el video de la recepta:
Reblogged this on Celler-Adocse.