Cigrons amb cocotxes

Cigrons amb cocotxes

Aquesta recepta senzilla de cigrons amb cocotxes de bacallà és molt resultona. La vaig anar improvitzant a mesura que la feina i al final trobo que va quedar molt apanyada. A veure què us sembla, la podeu fer també amb cocotxes de lluç o amb daus de rap.

Ingredients:

  • 500 gr de cigrons cuits
  • 500 gr de cocotxes
  • una ceba
  • brou de peix
  • un bon manat de julivert
  • una cullerada de farina
  • un raig de vi ranci
  • una cullerada de sumak (opcional)
  • sal i pebre

Com fer la recepta dels cigrons amb cocotxes:

  1. Començarem fent un sofregit de ceba per una banda i saltejant els cigrons amb sumak, una espècie amb molta personalitat, per una altra. La ceba és per fer la salsa verda amb la que courem les cocotxes i que donarà un toc molt especial al plat.
  2. Quan tinguem la ceba apunt hi afegim una cullerada de farina, la torrem bé i mullem amb el brou de peix. Ho tenim uns quinze minuts amb les fulles de julivert, picades, afegides a meitat de la cocció.
  3. Tot seguit colem la salsa, hi posem les cocotxes, ho salpebrem i ho deixem coure uns cinc minuts.
  4. D´altra banda, als cigrons els hi hem tirat un raig de vi ranci quan ja estaven força torradets i els hem mullat amb una mica de brou.
  5. Finalment afegim els cigrons a la cassola de les cocotxes amb salsa verda i deixem que faci un xup xup conjunt d´uns cinc o deu minuts màxim.
  6. I ho servim en un plat soper.
  7. Per acompanyar aquest vi he triat un brisat de la DO Tarragona, el Camí de la Font, super intens, especial, penso que al plat li escau.
  8. També us adjunto un link al nostre canal de youtube per si voleu veure el vídeo de la recepta:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *