Aquesta recepta de galtes de vedella amb puré de patata és la clàssica d´un estofat de carn pero sense marinar la carn ni utilitzar vi. Això sí, un bon brou de carn sí que el necessitareu.
Ingredients:
- 4 galtes de vedella
- 4 patates
- 1 ceba i 1 pastanaga
- 300 ml ds brou de carn (aprox)
- un gotet de conyac
- llet i mantega
- sal i pebre
Com fer la recepta de les galtes de vedella amb puré de patates:
- Molt senzill: començarem marcant les galtes per les dues bandes, salpebrades.
- Les reservarem i al seu lloc sofregirem ceba i pastanaga, uns vint minuts.
- Escalfem el forn a 160 graus
- Mullem amb el vas de brandy, i quan s´hagi evaporat l´alcohol recuperem la carn i mullem amb el brou.
- Quan bulli ho retirem del foc per posar-ho al forn, tapat, unes tres hores i mitja.
- Ho deixem reposar tota la nit. Si no teniu temps de fer això i us ho necessiteu menjar, doncs no ho feu.
- Regenerem el guisat, retirem les impureses i l´excés de greix, que el tindrà segur. Si la salsa que ens ha quedat està massa líquida reirem la carn i deixem que redueixi fins adquirir la textura que ens agradi més. També podem dissoldre una cullerada sopera de farina (feu-ho fora de la cassola, amb brou o aigua) i així espessirà abans.
- Finalment, ho servim acompanyat d´un puré de patates que haureu fet amb patata bullida, trinxada i barrejada amb llet i mantega utilitzant les varilles.
- Amb aquesta recepta us recomano un vi de la Ribera del Duero, zona Soria, d´un celler anomenat Dominio de Atauta.
- I us adjunto un link al nostre canal de youtube a fi que veieu el vídeo de la recepta:

Magnific dema ho provo
Reblogged this on Celler-Adocse.