Llenties amb salsitxes

Llenties amb salsitxes

Aquesta recepta de llenties amb salsitxes ha estat una grata sorpresa, quelcom però que intuia i que s´ha acabat materialitzant en forma de super recpeta. Tendeixo a no barrejar llegums amb proteina animal però el dia que ho faig el resultat acostuma a ser molt i molt bo.

 

Ingredients:

  • 12 salsitxes (porc o pollastre)
  • 1 carbassó
  • 12 escalunyes
  • 200 gr de llentia pardina crua
  • 1 fulla de llorer
  • 2 claus d´olor
  • 1/2 culleradeta de sumak (opcional)
  • sal
  • pebre
  • 2 cullerades soperes de “suavitzat”
  • “suavitzat”: ceba, cilantre, gingebre triturat

Com fer la recepta de les llenties amb salsitxes:

  1. Posarem a coure les llenties, partint d´aigua a temperatura ambient, amb una fulla de llorer i un gra d´all amb dos claus d´olor incrustats. Als vint minuts de cocció hi afegirem les escalunyes pelades.
  2. Prepararem el “suavitzat”, que jo ja tenia congelat d´un altre dia. Hem de triturar una ceba, mig manat de cilantre (amb les tiges incloses) i un tros de gingebre. Podríem posar-hi all, també.
  3. Saltegem el carbassó tallat a daus amb sal, pebre i una mica de sumak. Si no en teniu, no passa res.
  4. Sofregim el suavitzat durant uns deu minuts aprox, i el reserem, igual que amb el carbassó, per afegir-lo al final.
  5. Quan quedin deu minuts per acabar la cocció de les llenties hi afegim les salsitxes, tallades, crues, i el suavitzat.
  6. Finalment, just abans d´emplatar, hi posem el carbassó saltejat i, un minut més tard, ho servim.
  7. Us adjunto un link al nostre canal de youtube per si voleu veure el vídeo de la recepta:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *