Mandonguilles amb bolets

Mandonguilles amb bolets

Les mandonguilles amb bolets són un clàssic. Normalment venen acompanyades de xampinyons, com és aquest cas, tot i que us tenim reservada una sorpresa: aquesta vegada les mandonguilles venen també amb bolets a dintre, ceps per ser més exactes, amb lo qual el seu sabor encara és més intens.

 

Ingredients:

  • 1 kilo de carn picada de vedella
  • 500 gr de carn picada de porc
  • 2 cebes vermelles
  • 50 gr de ceps secs
  • 1 ou
  • una safata de xampinyons
  • 500 ml de brou de carn
  • un raig de vi ranci
  • una culleradeta de canyella en pols
  • una culleradeta de sumac
  • dues cullerades de farina
  • 50 gr de pa ratllat
  • una cullerada d´orenga
  • sal
  • pebre
  • oli d´oliva

 

Com fer la recepta de les mandonguilles amb bolets:

  1. Començarem fent un sofregit de ceba al qual hi afegirem els ceps, ja hidratats, per coure´ls una mica. I aquesta barreja formarà part, junt amb els altres ingredients, de les mandonguilles.
  2. Posem el brou de carn a reduir per tenir una salsa més intensa. A aquest brou hi hem afegit l´aigua d´hidratar els ceps.
  3. Barregem tots els ingredients excepte la farina, una de les cebes, el vi ranci i els xampinyons, i anem donant forma a les mandonguilles.
  4. Un cop les tenim llestes, les enfarinem i les fregim, les marquem per totes bandes deixant-les crues per dintre.
  5. Fem un altre sofregit de ceba. Quan estigui llest mullem amb el vi ranci i el deixem reduir.
  6. Recuperem les mandonguilles i mullem amb el brou, tapem i deixem coure trenta minuts.
  7. Mentrestant saltegem els xampinyons.
  8. Retirem les mandonguilles i seguim reduint la salsa. La colem, millor dit, i la seguim reduint fins que tingui la textura desitjada. Llavors recuperem les mandonguilles i els xampinyonsi  fem que faci una mica de xup xup.
  9. Amb aquest vi uns recomano un vi del Bierzo super fresc, lleuger, fins i tot el podeu pendre lleugerament fred, o fresquet, que passa molt bé i fa un molt bon maridatge amb aquestes mandonguilles. Es diu “Kinki” i el fa la Veronica Ortega, una viticultora andalusa afincada al Bierzo que és una crack total!
  10. Finalment ho servim acompanyat (si voleu) d´arròs blanc.

I finalment us passo el link al nostre canal de youtube per si voleu veure el vídeo de la recepta:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *