Molls al forn

Molls al forn

Aquesta deliciosa recepta de molls al forn és super senzilla i diria que la podeu fer amb qualsevol peix, ja que bàsicament heu d´acompanyar al protagonista del plat que escolliu amb un sofregit de ceba, all, tomàqiet i anxoves. Lo d´arrabossar el peix abans de coure´l al forn ja ho deixo a elecció de cadascú.

 

Ingredients:

  • 4 molls
  • 4 tomàquets de pera
  • 3 grans d´all
  • julivert (opcional)
  • 4 filets d´anxoves
  • pa ratllat
  • oli
  • suc de llimona

Com fer la recepta dels molls al forn:

  1. Començarem a fer el sofregit de ceba i al mateix temps posarem a escaldar els tomàquets (per treure la pell més facilment).
  2. Entre deu i quinze minuts més tard hi afegim els alls i tot seguit el tomàquet tallat a dauets, ja sensa la pell i les llavors, i ho deixem coure uns deu minuts més. Posem a escalfar el forn a 180 graus, per cert, que no se´ns oblidi!
  3. Quan el sofregit estigui quasibé a punt hi posem els filets d´anxova ben picats i remenem bé.
  4. Untem els molls amb una barreja emulsionada d´oli i suc de llimona, els passem per pa ratllat (pas opcional) i els enfornem amb el sofregit a sota durant…jo, quasibé vint minuts, perquè eren grossos. Més petits, menys temps. Al final poseu el gratinador per torrar millor el pa ratllat.
  5. I ho emplatem amb el sofregit a un costat.
  6. Amb aquest plat us recomano un molt bon vi del Montsant, del celler Vinyes Domènech, dels millors de la DO sense cap mena de dubte: el Vinyes Velles de Macabeu.
  7. I aquí us adjunto un link al nostre canal de youtube per si voleu veure un petit video de la recepta:
  8. https://youtu.be/niek_MPcsJI

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *