Calamars al forn

Els calamars al forn poden ser farcits, es clar, i aquests ho són, i a més a més amb una farsa molt fàcil de fer. Els hem estofat al forn amb un brou de peix poderós i un senzillíssim farcit de tomàquet, all i pa i són brutals.

 

Ingredients:

  • 4 calamars grossos
  • 350 gr de tomàquet cherry
  • 100 gr de pa de motllo
  • pebre vermell
  • 1 dent d´all
  • mig litre aprox de brou de peix
  • sal, pebre

Calamars al forn

Com fer la recepta de calamars al forn:

  1. Netegem bé els calamars i tallem ben petites les potes i les aletes.
  2. Les saltegem amb l´all durant cinc minuts.
  3. Tot seguit hi afegim els tomàquets cherry partits per la meitat i el pa de motllo tallat a daus. Ho salpebrem tot posant-hi també pebre vermell a discreció.
  4. Quan ho tenim tot ben sofregidet farcim els calamars amb aquesta farsa i els posem en una safata per anar al forn.
  5. Mullem amb vi i el brou de peix, ho cobrim amb paper d´alumini i ho fornegem 40 minuts a 170 graus, donant-li la volta cap a la meitat de cocció. Reservem els calamars al forn, colem la salsa i la fem reduir fins que tingui una bona consistència. Bons de veritat!
  6. Amb aquesta recepta us recomanem un vi blanc, ja sigui jove o amb criança, tot i que un negre ben fresc i finet, com un Trepat o un Mencía també hi aniria bé. Nosaltres vam optar per un clàssic de la casa, una garnatxa blanca de la Terra Alta, de les millors del país i sense dubte amb una inmillorable relació qualitat-preu: Els Amelers del celler Lafou de Batea.
  7. Us adjuntem també el link al nostre canal de youtube per si voleu veure el vídeo de la recepta:
    Enllaç del vídeo

0 comentaris a ;ldquo;Calamars al forn;rdquo;

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *