Aquesta recepta de pasta amb carxofes i anxoves, una mica adaptada als meus gustos, crec que la vaig treure de “la Cuchara de plata”, la Biblia de la gastronomia italiana, i a priori és típica de la regió del Piamont.
Ingredients:
- 6/8 carxofes, depenent de la mida
- 300 gr de macarrons o similar
- 12 anxoves
- parmesà ratllat
- 3/4 Ous durs
- Julivert picat
- Sal i pebre
- Mantega
Com fer la recepta de pasta amb carxofes i anxoves:
- Poseu aigua a bullir per coure la pasta.
- Peleu i talleu les carxofes a quarts o a vuitens i les saltegeu amb un raig d´oli. També les podeu bullir o fer al vapor, però amb aquesta recepta us recomano saltejar-les.
- Mentrestant poseu a coure un ou, vuit minuts justos, i piqueu les anxoves.
- Foneu una cullerada de mantega, afegiu-hi les anxoves i el julivert picat .
- Finalment l´ou dur, també picat, i la pasta. Ho saltegem tot amb una mica de formatge parmesà ratllat.
- Ho emplatem…amb una mica més de parmesà si voleu.
- Amb aquesta recepta us recomano un vi molt especial de la Terra Alta, fet amb una varietat de raïm poc comuna a la zona, la Pedro Ximenes. Es sec, eh, i en versió magnum aquest Terces és fabulós. Si no el trobeu, que probablemente és el que passarà, la versió d´ampolla normal també és fantàstica.
- I aquí us adjunto un link al nostre canal de youtube per si voleu veure un video de la recepta: