Fantàstiques hamburgueses de gall dindi i carbassó que venen acompanyades d´ una salsa de iogur necessària per acabar d´arrodonir el plat, però que si aquest tipus de salses no us acaben de fer el pes sempre podeu optar per fer-vos un ketchup casolà o, naturalment, la inevitable mostassa. La recepta està pensada per menjar-se com a segon plat, per entendre´ns, o plat únic acompanyat d´un cuscús o unes verdures, però també podeu optar per menjar-la amb el típic pà d´hamburguesa, la ceba confitada i mostassa.
Ingredients:
- 500 gr de carn picada de gall dindi (surten unes bones hamburgueses…grans vull dir);
- 1 carbassó mitjà ratllat;
- 40 gr de ceba tendra picada;
- 1 ou;
- una cullerada de menta picada;
- una cullerada de cilantre picat;
- 2 dents d´all picat;
- 1 culleradeta de comí en pols;
- Per la salsa necessitarem els següents ingredients:
- 100 gr de crema agria,
- 150 de iogur grec,
- 1 cullerada de suc de llimona,
- 1 culleradeta de pell ratllada de llimona,
- 1 all, sal i pebre,
- 1 cullerada de sumac (barreja d´espècies…si no en trobeu, poseu les que tingueu a mà)
La recepta pas a pas:
- Això és tan senzill com barrejar tots els ingredients (menys els de la salsa, clar) en un bol i donar forma a les quatre hamburgueses. Les reserveu, si podeu amb un petit pes a sobre de cada una, uns minuts a la nevera. Com a opció també hi podeu posar pa ratllat.
- Les marqueu a la paella i les acabeu de fer al forn, 220 graus uns cinc minuts.
- I la salsa…bé, ja de crema agria no n´uso normalment, de fet no n´uso mai, però només amb el iogur també funciona. El zumaque, o sumack, és una barreja d´espècies que es poden trobar en botigues d´alimentació àrabs, llocs de productes a granel, etc. Al barri de Gràcia a Barcelona n´hi ha una, el Gra de Gràcia, que en tenen, i també pots trobar zaatar, una altra barreja d´espècies típica de la cuina de Yotam Ottolenghi, un dels meus cuiners de capçalera actualment i font d´inspiració d´una gran part de les receptes que he publicat sobretot en el darrer any. En fi, que si trobeu aquesta crema doncs fantàstic, i si no doncs podeu fer un gir radical i posar-hi una culleradeta de curry o de curcuma al iogur, juntament amb la resta d´ingredients de la salsa, que també quedarà molt bé.