Petita virgueria no apta per a tots els paladars, per exemple tots aquells que detestin els cargols. A mi m´entusiasmen, així que vaig trobar que el plat era molt bo, i la crema de xirivia un descobriment…tot i que per problemes de cocció es va acabar convertint en un puré de xirivia!
Ingredients:
20 cargols
Farigola, llorer, romaní
24 talls de bacon (la recepta original és amb “panceta” ibèrica)
1 gra d´all
1 ou
250 gr de favetes (congelades o en oli)
menta
700 gr de xirivia
70 gr de mantega
oli d´oliva
llet
una branca de canyella
una branca de farigola
El més normal és que els cargols els compreu ja “purgats”, però igualment els heu de rentar unes quantes vegades amb aigua freda i sal, canviant l´aigua varies vegades. Els poseu a bullir en una olla partint sempre d´aigua i quan comenci a bullir els retireu i torneu a repetir l´operació tres vegades. Fet això els bulliu durant mitja hora amb una mica de farigola, romaní i llorer. Els treieu de la closca i els reserveu.
Posem llavors a fer la crema de xirivia. Les pelem i tallem a trossos petits, ho sofregim i quan estiguin ben tovetes ho mulleu amb la llet, deixant-ho coure una estona (no massa, sinó en comptes d´una crema tindreu un puré!) amb una branca de farigola i una de canyella. Quan estigui ho tritureu, coleu i reserveu.
Fem l´allioli amb un ou i el barregem amb els cargols i les favetes. Ho dividiu entre quatre i llavors procediu a muntar el ravioli que després coureu al forn. Posem tres tals de bacon de costat i tres més perperndicularment, formant una creu, i els farcit al mig.
Després el plegueu i l´enforneu fins que el bacon o la cansalada (el que hagueu triat) estigui ben ros. Ho serviu amb el ravioli a sobre del puré o crema de xirivia.